Hogyan oldhatom meg a konfliktusaimat?
Konfliktus esetén, sokan úgy gondolják és érzik, hogy csak akkor lehetnek nyertesek, ha a másik veszít.
Pedig van más megoldás!
Úgy is lehet nyerni, hogy az mindkét (vagy több) fél részére megfelelő legyen. Az együttműködés, a kommunikáció, a másik valódi meghallgatása csodákra képes.
A mediáció egy alternatív konfliktuskezelési módszer, ahol a legfontosabb célok az alábbiak:
A mediátor egy pártatlan harmadik fél, a konfliktuskezelés szakértője.
Ebben segít a mediátor:
Önök döntenek – a sikeres mediáció a felek által meghatározott keretek között zajlik, nincs egy harmadik fél aki dönt Önök helyett, az irányítás az Önök kezében van
Önöké a kontroll – a döntések, megállapodások a felek által kerülnek kidolgozásra, azok aktív közreműködésével, beleegyezésükkel születnek meg, így az eredmény feletti kontroll teljes mértékben a feleké
Önkéntesség – a mediáció egy önkéntes folyamat, a felek addig vesznek részt benne amíg úgy érzik, hogy ez hasznos a számukra
Titoktartás – a mediáción elhangzó témák titokban maradnak, a mediátort titoktartás kötelezi, az csak a feleken múlik, hogy az ott elhangzottakat megosztják-e másokkal
Ez egy jövőorientált megoldás
A mediációs ülések hossza általában 1,5 – 2 óra, de maximum 3 óra, ez az esettől függ. Amennyiben egy ülés nem elegendő, akkor még párszor találkozunk, de általában 2-3 ülés elegendő szokott lenni. Pár perc bevezető után, amelyben ismertetem a folyamatot és megállapodunk a keretekben, el is kezdődik az érdemi beszélgetés, arról a helyzetről, amit szeretnének megoldani.
coach és mediátor
„Nem kél olyan vágy benned, melyhez ne kelne erő is benned valóra váltani. Meglehet, hogy azért meg kell dolgoznod érte.” Richard Bach
Bemutatkozás, szakmai önéletrajzKonfliktus esetén, sokan úgy gondolják és érzik, hogy csak akkor lehetnek nyertesek ha a másik veszít. Jelentem, van más megoldás! Igen, úgy is lehet nyerni, hogy az mindkét (vagy több) fél részére megfelelő legyen. Az együttműködés, a kommunikáció, a másik valódi meghallgatása csodákra képes.
A mediátor egy vita során többek között az érzelmek hátterében álló igényeket is keresi.
Napjainkban a munkáltatók egyik legnagyobb problémája, hogy a nehezen és költségesen megszerzett munkaerőt hogyan bírja hosszú távú maradásra. Mitől lesz elégedett egy munkavállaló?