Mediáció

Mit tehetek konfliktus esetén?

Hogyan oldhatom meg a konfliktusaimat?

Konfliktus esetén, sokan úgy gondolják és érzik, hogy csak akkor lehetnek nyertesek, ha a másik veszít.

Pedig van más megoldás!

Úgy is lehet nyerni, hogy az mindkét (vagy több) fél részére megfelelő legyen. Az együttműködés, a kommunikáció, a másik valódi meghallgatása csodákra képes.

Mi a Mediáció?

A mediáció egy alternatív konfliktuskezelési módszer, ahol a legfontosabb célok az alábbiak:

  • javítani a felek közti kommunikációt és segíteni megfogalmazni a problémákat, feltárni a szükségleteket
  • elősegíteni az együttműködést
  • segíteni, hogy megtalálják a mindkét fél számára elfogadható és előnyös megoldást
  • feltárni a felek szükségleteit, igényeit

Ki a Mediátor?

A mediátor egy pártatlan harmadik fél, a konfliktuskezelés szakértője.

Ebben segít a mediátor:

  • segít tisztázni a helyzetet
  • segíti a konstruktív kommunikációt
  • segíteni, hogy megtalálják a mindkét fél számára elfogadható és előnyös megoldást
  • feltárni a felek szükségleteit, igényeit

A mediáció legfontosabb jellemzői

Önök döntenek – a sikeres mediáció a felek által meghatározott keretek között zajlik, nincs egy harmadik fél aki dönt Önök helyett, az irányítás az Önök kezében van

Önöké a kontroll – a döntések, megállapodások a felek által kerülnek kidolgozásra, azok aktív közreműködésével, beleegyezésükkel születnek meg, így az eredmény feletti kontroll teljes mértékben a feleké

Önkéntesség – a mediáció egy önkéntes folyamat, a felek addig vesznek részt benne amíg úgy érzik, hogy ez hasznos a számukra

Titoktartás – a mediáción elhangzó témák titokban maradnak, a mediátort titoktartás kötelezi, az csak a feleken múlik, hogy az ott elhangzottakat megosztják-e másokkal

Ez egy jövőorientált megoldás

Munkahelyi mediáció

Vállalati konfliktuskezelés

Miben segít a mediáció?

 

  • segít az alkalmazottak közötti konfliktus fel- és megoldásában
  • segíti a kommunikációt cégen belül
  • csökkenti a fluktuációt, amivel energiát, időt és pénzt spórol a cég
  • tehermentesíti a vezetőséget, HR kollégákat hogy ne kelljen nekik a konfliktussal foglalkozni és emellett az a pozitív hozadéka, hogy a vezetőség semleges tud maradni a munkavállalókkal szemben egy kialakult vita esetén

 

   Általános     Mediáció

Magánéleti konfliktuskezelés

Miben segít a mediáció?

 

  • családon belüli konfliktus megoldásában (mozaik család esetén, együttéléssel kapcsolatos konfliktusok, szülő-gyermek konfliktus)
  • örökléssel kapcsolatos konfliktusok békés tisztázására, rövidebb időn belüli megállapodásban segít
  • barátságokban felmerülő konfliktuskezelésre
  • szomszédok közötti nézeteltérés tisztázására, megállapodás kialakítására

 

Gyakori kérdések

Category: Mediáció

A mediációs ülések hossza általában 1,5 – 2 óra, de maximum 3 óra, ez az esettől függ.

Amennyiben egy ülés nem elegendő, akkor még párszor találkozunk, de általában 2-3 ülés elegendő szokott lenni.

Category: Mediáció

Pár perc bevezető után, amelyben ismertetem a folyamatot és megállapodunk a keretekben, el is kezdődik az érdemi beszélgetés, arról a helyzetről, amit szeretnének megoldani.

Bemutatkozás

Simon Szilvia

coach és mediátor

„Nem kél olyan vágy benned, melyhez ne kelne erő is benned valóra váltani. Meglehet, hogy azért meg kell dolgoznod érte.” Richard Bach

Bemutatkozás, szakmai önéletrajz

Vélemények

„Sosem gondoltam volna, hogy ha egy „külsős” vezeti a beszélgetést az megoldana bármit, de Szilvia kérdései és az általa teremtett légkör valóban segített”

T. Árpád

„Az első találkozás még nem vezetett megállapodáshoz, de arra tökéletes volt, hogy végre újra beszéljünk és meghalljuk egymást, bennem csökkent a feszültség és szerintem ez segített ahhoz hogy a második beszélgetés során már meg tudtunk állapodni a legfontosabb dolgokban, a jövőbeli együttműködésre vonatkozóan.”

W. Zoltán

„Azt hittem, hogy a kollégám direkt ellenem dolgozik, de a beszélgetés alatt kiderült, hogy végül is csak információ hiány miatt fajult el a kapcsolatunk, és nagy megkönnyebbülés volt, hogy kiderült, nem egymással van a bajunk.”

K. Péter

„Én egy konfliktus kerülő, érzékeny embernek gondolom magam, a mediáció során olyan volt a hangulat, hogy biztonságban éreztem magam és végre én is el mertem mondani, ami bánt, és nagyon kellemes csalódás volt, hogy a kollégám végre meghallotta, amit mondok”

K. Tímea

„Egy régóta elhúzódó munkahelyi konfliktus miatt kerestünk fel egy szakértőt, a konfliktus már napi szinten megnehezítette több kolléga munkáját. Ajánlás alapján kerestük fel Szilviát, aki szakmai hozzáértésével, odafigyelésével és segítségével már 3 alkalommal olyan eredményeket ért el, ami pozitív, előremutató változásokat hozott cégünk életében és emberi kapcsolataiban.”

M. Ivett

„Az egyik határidős projektünk teljesítése közben két csapattagunk között egy félreértés miatt olyan nézeteltérés alakult ki, amit vezetőként többszöri próbálkozás után sem tudtam megnyugtatóan kezelni. A HR-esünk javaslatára bevontuk Szilvit, aki pártatlan szereplőként ki tudta hozni a felekben rejtőző sérelmeket és lassan oldani a feszültséget. A mediálás is kellett ahhoz, hogy végül időben tudjuk teljesíteni a projektünket.”

É. Zsófia

Blog

A mediáció – az igazi win-win állapot

A mediáció – az igazi win-win állapot

Konfliktus esetén, sokan úgy gondolják és érzik, hogy csak akkor lehetnek nyertesek ha a másik veszít. Jelentem, van más megoldás! Igen, úgy is lehet nyerni, hogy az mindkét (vagy több) fél részére megfelelő legyen. Az együttműködés, a kommunikáció, a másik valódi meghallgatása csodákra képes.

Tovább

Ki nem mondott igények a vita hátterében – Feltárjuk és feloldjuk!

Ki nem mondott igények a vita hátterében – Feltárjuk és feloldjuk!

A mediátor egy vita során többek között az érzelmek hátterében álló igényeket is keresi.

Tovább

A Megtartás az új Toborzás – avagy hogyan ne veszítsük el a munkavállalót egy konfliktus miatt?

A Megtartás az új Toborzás – avagy hogyan ne veszítsük el a munkavállalót egy konfliktus miatt?

Napjainkban a munkáltatók egyik legnagyobb problémája, hogy a nehezen és költségesen megszerzett munkaerőt hogyan bírja hosszú távú maradásra. Mitől lesz elégedett egy munkavállaló?

Tovább

Kérdése van? Várom megkeresését!